Dwujęzyczność w Fantazji
Jak uczymy języka angielskiego w naszym przedszkolu?
Nauka odbywa się przede wszystkim przez zabawę oraz immersję językową, czyli zanurzenie w języku. Metoda ta działa w podobny sposób do tego jak niemowlęta i małe dzieci nabywają język ojczysty.
Immersja w Fantazji oznacza, że codziennie stosujemy język angielski jako język komunikatów i poleceń. Języka angielskiego używamy w trakcie zabawy, na spacerach, słuchamy piosenek i słuchowisk w języku angielskim, gramy w gry planszowe, memory, domino, układamy puzzle. Dzięki temu pociechy doskonale uczą się nieświadomie, przyswajają nowe struktury językowe i słownictwo w sposób nieprzymuszony.
W naszym przedszkolu z językiem angielskim dzieci mają stały kontakt, w tym codziennie odbywają się 30 minutowe zajęcia edukacyjne według autorskiego programu nauczania, który jest ściśle powiązany z programem edukacji polskojęzycznej.
Dzieci słuchają, domyślają się, reagują na powtarzające się wypowiedzi i polecenia, naśladują, podejmują próby własnych wypowiedzi. Sztuka polega na tym, by poprzez zabawę oraz przez wykorzystanie zwykłych, codziennych sytuacji, stworzyć dzieciom jak najwięcej okazji motywujących je do obcowania z językiem angielskim.
About Kindergarten Class
Kultura i język
Język jest nieodłącznym elementem każdej kultury, dlatego przekazujemy dzieciom kulturę krajów anglojęzycznych i ich historię, a także zapoznajemy je ze zwyczajami ludzi tam żyjących.
Poznajemy święta i uroczystości brytyjskie, wybieramy się w podróż dwupiętrowym czerwonym autobusem, odkrywamy atrakcje Londynu, piejemy 5 o’clock tea, poznajemy tradycyjne brytyjskie jedzenie i wiele innych.
Zdobywanie wiedzy na temat różnych kultur i tradycji wzbogaca życie dziecka, rozwijając w nim empatię i zrozumienie dla różnorodności świata.
Czy warto zapisać dziecko do przedszkola dwujęzycznego?
Badania naukowe potwierdzają, że dzieci, które od najmłodszych lat mają kontakt z dwoma językami wyprzedzają rówieśników w rozwoju, nawet jeśli początkowo napotykają pewne trudności. Dzieci dwujęzyczne uczą się mówić w identycznym tempie jak ich jednojęzyczni rówieśnicy, przy czym w tym samym czasie zdobywają podwójną ilość wiedzy.
Badania naukowe potwierdzają, że dzieci, które od najmłodszych lat mają kontakt z dwoma językami wyprzedzają rówieśników w rozwoju, nawet jeśli początkowo napotykają pewne trudności. Dzieci dwujęzyczne uczą się mówić w identycznym tempie jak ich jednojęzyczni rówieśnicy, przy czym w tym samym czasie zdobywają podwójną ilość wiedzy.
Jakie są zalety przedszkola dwujęzycznego dla dziecka?
Dzieci dwujęzyczne:
- Nie mają żadnych barier językowych.
- Mają lepiej rozwinięte struktury języka, co wpływa na cały proces ich kształcenia.
- Łatwo uczą się kolejnych języków.
- Mają lepszą pamięć i większą zdolność koncentracji – lepiej koncentrują się na wykonywanych zadaniach, szczególnie wtedy, gdy w otoczeniu pojawiają się bodźce, które innym mogłyby przeszkadzać.
- Wypowiedzi w języku obcym nie są dla nich „wydarzeniem” lub „występem”, tylko naturalną czynnością.
- Bez problemu przestawiają się z jednego języka na drugi.
- Szybciej uczą się czytać i pisać.
- Lepiej sobie radzą w szkole.
- Mają dobrze wyćwiczoną pamięć, sprawnie radzą sobie z wielozadaniowością, chętnie rozwiązują zadania i łamigłówki.
- Są twórcze nie tylko językowo.
- Lepiej radzą sobie z wykonywaniem kilku czynności w tym samym czasie.
- Są otwarte, tolerancyjne i elastyczne.
- Mają wyćwiczoną pamięć i spostrzegawczość.
- Są elastyczne, łatwiej dostosowują się do zmian, są bardziej otwarte na nowe, nieznane sytuacje, łatwiej tworzą relacje z innymi.
- Są podziwiane i chwalone, a to buduje w nich pewność siebie.